Nemrégiben több fotó is bizonyította, hogy a zárás előtt milyen sokan próbáltak bejutni a lakberendezési áruházakba.

A koronavírus-járvány miatt elrendelt, a nem létfontosságú dolgokat árusító üzletek átmeneti bezáratását hatalmas vásárlási láz előzte meg. Az elmúlt egy évben megtapasztaltuk már, hogy milyen, amikor tetemes mennyiségű vécépapírért és élesztőért tolonganak az emberek, de mire lehet szükség a bútorboltból olyan nagyon? Köztudomású tény, hogy a home office és a kényszerszabadság sokakat házfelújításra, átalakításra és kicsinosításra sarkallt. Talán ez lenne az oka?

Az első tippünk az is lehetne, hogy a méltán népszerű svéd húsgolyó csalogatott oda sokakat, hiszen azt talán tényleg vétek hetekre nélkülözni, de valóban ez vonzotta a vásárlóerőt? A személyzet szerint nem, ennél sokkal meglepőbb eredmény született.

Amit először fontos tisztázni, hogy a kígyózó sorok igazából nem jelentettek akkora tömeget, csak annak tűnt. A korábbi évek azonos időszakára vonatkozó statisztikáihoz képest jóval kevesebben próbáltak az IKEA-ban vásárolni, viszont a távolságtartás és a létszámstop miatt sokkal látványosabb volt mindez. Az áruházba korlátozott számú ember mehetett csak be egyszerre biztonsági okokból, így a sorbanállás az utcára is kiterjedt, ahol egymás közt szintén nagyobb helyeket hagyva várakoztak.

Melyek voltak a legnépszerűbb termékek?

Az élvonalba tartozott az ikonikus kék szatyor, becsületes nevén a Frakta táska, de sok izzó, elem, étkészlet (vagy annak részei) és sarokpánt fogyott. Kelendőek voltak a különböző tárolók, illetve a bútorokhoz tartozó lábak és kiegészítők is.

ikea.com

Az izzók, elemek és kiegészítők tulajdonképpen érthetőek is, de, hogy a kék szatyor mitől vált olyan fontossá, az megmarad rejtélynek…