Csináld magad!Praktikus

A padlóburkolás egyben fitnesz is. Mutatjuk a gyakorlatsort!

Az otthon kicsinosítása mellett egy komplett edzéssel is felér a padló (újra)burkolása.

Mivel tulajdonképpen minden izmot átmozgat, ezért egy-két alkalmat kiválthat az edzőteremben, ha belevágunk a felújításba. A legtöbb mesterember igen szálkás, ugye? Nem véletlen.

Persze a munkafolyamat attól is függ, hogy milyen burkolatot választunk (pl. padlólap, parketta, laminált padló, vinylpadló), de mindegyik lerakásában közös, hogy intenzív edzésnek vetik alá a hát-, a váll-, a kar- és a lábizmokat. A mai tréningen a laminált padló lerakását vesszük át!

Először is kezdjünk el mentálisan ráhangolódni a testedzésre azalatt a két nap alatt, amíg az adott helyiséghez szükséges mennyiségű laminált padló úgymond szokja a klímát! Át kell vennie a szoba hőmérsékletét, nekünk pedig a teendők listáját. Amíg ez lezajlik, addig bemelegítésként ki kell pakolni a szobát teljesen, ha ez eddig még nem történt meg. Ez már megalapozza, hogy érezzük a derekunkat.

Szóval vegyük úgy, hogy az aljzat is elő van készítve, ki van egyenlítve és meg van tisztítva. (Ez a folyamat is felér 1-2 edzéssel, de erre most nem térünk ki.)

Elkezdhetjük lerakni a párazáró fóliát 20 centiméteres átfedéssel (ha szükséges akkor speciális alátétet is). Sétál-guggol-igazgat, míg teljesen sima nem lesz. Ha ez kész, akkor jöhet az első padlólap a fal mentén körülbelül 1 centis dilatációs hézagot hagyva (ezt érdemes ékekkel biztosítani), csappal a fal felé (ezt le is lehet fűrészelni és már dolgoznak a vállak is).

A lapokat először hosszában, majd keresztben kell óvatosan egymásba illeszteni, ebben segíthet a húzóvas és az ütőfa. Guggol-igazít-óvatosan kalapál. A sor utolsó darabját méretre kell vágni! Dolgozzanak azok a karok! A következő sort pedig érdemes a lehulló darabbal indítani, így feltehetően meglesz az ideális soreltolás, ami nagyjából 50 cm. Ezt a mozdulatsort ismételjük, amíg kész nem lesz a szoba.

Sokat segít, ha közben kapcsolunk valami vidám zenét! Ha már a sok guggolástól és térdeléstől nem érezzük a lábunk, akkor ki kell nyújtózni és legyen tánc! Egy kis nyújtás újra visszaengedi a vért a végtagokba és folytatódhat az ‘edzés’. A dilatációs hézagról a küszöbnél se feledkezzünk meg! Ne legyen se túl nagy, se túl keskeny, de burkolatváltó profil megkönnyítheti a munkát.

Ha mindez megvan, akkor már csak a szegélyezés van hátra. Az ékeket eltávolítjuk még egy jó pár guggolás kíséretében, a szegélyléceket pedig ragasztóval, tiplivel, facsavarral vagy speciális, felfogó kapocs segítségével rögzítjük, amiket a sarkoknál gérbe vágunk, vagy egyszerű sarokelemeket használunk.

Ha minden jól sikerült, akkor a padló szép sima és pompásan néz ki, nekünk pedig minden porcikánk át lett mozgatva!