A zöld szalon, amely emberközelbe hozza a természetet és a környezetbarát termékeket állítja középpontba.

A “What the Flower“, azaz “Mi a Virág!?” (rövidítve: WTF) elnevezésű üzlet példátlan a maga nemében: tulajdonosának sikerült egy tető alá hoznia egy dzsungelnyi növényt és a modern, vegyszermentes hajápolást.

A 2017 szeptemberében útjára indított vállalkozás megálmodója, Justine Jeannin 15 éven keresztül Párizs legjobb hajszalonjaiban és divatstúdióiban dolgozott. Ez idő alatt egyre inkább foglalkoztatni kezdte azoknak a hajápolási termékeknek a toxikus volta, amelyekkel naponta körülvette magát.

Végül megszületett a fejében a WTF ötlete: arra az elhatározásra jutott, hogy drasztikusan változtat szemléletén, mindennapi szokásain, és környezetbarát életvitelre tér át.

Első lépésként hajápolási arzenálját lecserélte földbarátabb termékekre, többek között a Hairborist 100%-ban növényi alapú készítményeire (samponokra, maszkokra, hajformázó termékekre). Ugyanakkor mélyen elkötelezetté vált a zöld környezet iránt is: amikor épp nem a szalonban dolgozott, a virágboltokat járta, hogy egyre bővülő növénygyűjteményét értékes példányokkal gyarapítsa.

2015-ben elindította Instagram-oldalát, valamint blogját, hogy édesanyaként is megossza az emberekkel a növények iránti szenvedélyét. A kertészeti és lakberendezési tippektől kezdve számtalan dologról írt, többek között arról, hol lehet a városban jutányos áron gyönyörű növényekhez jutni.

Barátai és követői biztatására 2017-ben nyitotta meg Párizs első hibrid szalonját, amely növényház és fodrászüzlet egyben.

Az azonnali siker hatására az eredetileg mindössze 100 négyzetméteres üzlet hamarosan egy másik, jóval nagyobb alapterületű, két szintes ingatlanba költözött. A véletlen úgy hozta, hogy a szalon a beszédes Chemin Vert (magyarul: Zöld út) elnevezésű utcában kapott új otthont.

A növényeket itt nem csupán megcsodálni lehet: a helyiség – hetente megújuló kínálattal – virágboltként is működik, nem beszélve arról, hogy Jeannin rendszeresen tart az érdeklődőknek workshopokat olyan népszerű témákban, mint a növényápolás, floráriumok kialakítása, valamint makramé és kokedama növényi alapú textíliák felhasználásával. Természetesen a fő üzleti tevékenység a női és férfi hajszalon üzemeltetése, amely toxinoktól 100%-ban mentes készítményeket alkalmaz.

Mára a tanfolyamok listája kibővült a növényi alapú, természetes hajápoló szerekről szóló ismeretek megosztása is. Továbbá a helyiség különböző rendezvények, termékbemutatók, sajtótájékoztatók céljára is bérbe vehető.

A kivételes vállalkozás kimagasló sikerét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a belsőépítészeti és lakberendezési magazinok világszerte az utánunk következő generációk által követendő példaként számolnak be róla.