Köztük is sok a becsületes, jó szakember, akik életét szintén megnehezítik a kóklerek.

Az, hogy manapság nehéz bármilyen munkálathoz hozzáértő, megbízható és megfizethető szerelőt találni, tény.

Sokaknak van már rossz tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy olyan vállalkozót bíztak meg felújítási vagy karbantartási feladatokkal, akit mint utóbb kiderült, nem kellett volna. Ezt sajnos előre nem látja az ember, és az effajta szélhámosok nehezítik meg a jól dolgozó mesterek sorsát is, akiket sok vád ér a hanyag “kollégák” miatt.

Bár valóban kevesebben vannak, mint évtizedekkel ezelőtt, még most is léteznek belevaló, tisztességes szakik. Sokszor panaszkodnak rájuk is, de nézzük egy kicsit meg az ő szemszögükből is a helyzetet:

Soha nem veszik fel a telefont

Az nem igaz, hogy soha, de valóban nem akármikor. Ez azért van, mert dolgoznak! Ha épp megy a fűrész, a flex, nem is feltétlenül hallják. Csavarkulccsal vagy vésővel a kézben, a létra tetején állva az ember nemigen telefonálgat. Ha egész nap a telefonjukon lógnának, nem haladna a munka. Ezért meg kell próbálni később felhívni őket, de akadnak köztük olyanok is, akik a dolguk végeztével visszatelefonálnak.

Nem mondanak árat telefonban

Látatlanban? Mégis, hogyan? Ha valaki azt mondja, hogy a kazán egy kicsit csöpög, a fal egy kicsit vizes, csak egy kis helyiséget kéne átfesteni, az csak sejtet valamit a problémából vagy a feladatból, de hallomásra nem tudják megmondani az azzal járó munka mennyiségét és költségét, csak ha látták. Arra, hogy “azt az izét kéne megbütykölni, mert nincs meleg víz ” hogyan várhatnánk tőlük árajánlatot, főként úgy, hogy a megbízó sokszor még a készülék típusát sem tudja megmondani?

Késtek

Ez mindenkivel előfordul, és nem feltétlenül azért, mert munka helyett sütizgetnek vagy iszogatnak valahol. Bár valóban jár nekik is a szünet napközben, hiszen vannak ugyanúgy szükségleteik, sokszor inkább a dugóban rekednek, vagy esetleg más okból csúsznak meg. Sok felújítási munka egymásra épül, így ha egy valaki megcsúszik, akkor sokszor dominóként borul mindenki napirendje. Hiába vannak ott időben, ha csak később tudnak nekiállni a feladatnak, amivel így persze később is végeznek, így a következő helyre már késve érkeznek. És még szót sem ejtettünk az ügyfelek által óhajtott plusz feladatokról vagy variálásról, amikor hirtelen eszükbe jut, hogy “jajj, ha már itt vagytok, ezt is meg azt is csináljátok már meg” vagy “hm, mégsem tetszik ez a csempe, majd holnap rendelek másikat”.

Lassabban végeztek

Mert a fél napjuk ráment, hogy hozzáférjenek az adott feladathoz, vagy nem volt még ott a beépítendő anyag. Hiába lenne elegendő az adott fűtésrendszer cseréje mondjuk nettó 6 óra, ha a radiátorok még nem érkeztek meg és a helyükön is még bútorok vannak. Készítsük elő időben, hogy hozzáférjenek a munkaterülethez, és gondoskodjunk azokról a beépítendő anyagokról, amiket nem nekik kell hozniuk!

Túlterheltek

Ez igaz. Aki jól végzi a munkáját, arra nagy a kereslet, így sokszor még hétvégéjük sincs. Erre jön rá sok olyan munka, amit a kóklerek után kell javítaniuk, ami még macerásabb.

Legyünk egy kicsit toleránsabbak velük is, hiszen az a céljuk, hogy jól elvégezzék a rájuk szabott feladatot és az ügyfél elégedett legyen!