Amikor a nagyi először felfedezi az online rendelés csodáját, az olyan, mint amikor egy macska rájön, hogy nyitható az ajtó. Innentől nincs megállás. “Csak egy kis zokni volt akciós… aztán láttam, van három az egyben tojásszeletelő is!” – meséli lelkesen, miközben a bejárati ajtó melletti dobozhalom már félig elzárja a kijáratot.
A rendelés, amit nem is említett
A felnőtt gyerekek egyszer csak azt veszik észre, hogy “csomag jött” már nem nekik szól. A nagyi először óvatosan, közös felismeréssel válogat a termékek közül, majd egyre bátrabb lesz. Eljön a nap, amikor már nem is említi, mit rendelt – a doboz csak ott van. Mint egy lakástartozék.

A lakás átalakul
Az előszoba kisraktárrá válik, a kamra pedig kartonrengeteggé. Olyan dolgok bukkannak elő, mint “műanyag fűszertartó rekeszek”, “elemes, zenélő hóember” vagy “tapadógombos cipzárjavító”. És a legfőbb jelszó: “Jó lesz valamire!”
Az online piacterek vonzása
A három legnagyobb vonzerő: akció, ingyenes szállítás és tapasztalati kaland. Mert nemcsak az áruról van szó: a rendelés élmény, esemény, várakozás. A nagyi már nem a postást várja, hanem a futárt, és az ismerős GLS logó láttán hirtelen kisimul az arca.
De mi lesz a végén?
Az online rendelés nem ördögtől való, csak helyet kell csinálni neki. A lakásban és a gondolkodásban is. Lehet, hogy a csomag tartalma nem mindig hasznos, de az öröm, amivel kibontják, az valódi. Néha nem is a termék a lényeg, hanem hogy valaki még mindig tud várni valamire. Még ha az egy három az egyben hámozó is.